یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۰۷:۲۲

بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه در شهرستان بندرلنگه آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: همزمان ششمین روز از ایام دهه مبارک فجر بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه با حضور استاندار هرمزگان در شهرستان بندرلنگه آغاز شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، در سفر استاندار هرمزگان به شهرستان بندرلنگه 5پنج پروژه به نمایندگی از 110 پروژه این شهرستان افتتاح شد. استاندار هرمزگان در ابتدا پارک تفریحی و گردشگری کوهین در بندر کنگ را به نمایندگی از پروژه‌‌های شهرداری‌های بندرلنگه افتتاح کرد. در ادامه فرهنگسرای نخیل در روستای گزیر و طرح برق‌رسانی به این روستا نیز به بهره‌برداری رسید. همچنین در این روز کارخانه سنگ و گچ و سالن ورزشی دانشگاه پیام نور بندر لنگه افتتاح شد.

در دهه فجر سال جاری 110 پروژه با اعتباری بالغ بر 103 میلیارد تومان در شهرستان بندرلنگه به بهره‌برداری می‌رسد. استاندار هرمزگان در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها با بیان اینکه مردم پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی هستند، ابرازداشت: با روحیه تعاون و همکاری می‌توان در مناطق مختلف آبادانی ایجاد کرد. وی ادامه داد: مردم شهرستان‌های غرب هرمزگان الگوی تعاون و همکاری هستند و همواره در ساختن و آبادانی این منطقه با دولت و نظام همکاری داشته‌اند. جادری بیان‌کرد: با مشارکت مردم کارها به شکل بهتری اجرا می‌شود.

رشد 66 درصدی ثبت سفارشات فروش تختال در فولاد هرمزگان
مهدی شکری‌زاده اظهارداشت: با تلاش کارکنان مجموعه فروش و بازاریابی شرکت فولادهرمزگان میزان ثبت سفارشات فروش تختال برای مشتریان در 10 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 66 درصد رشد داشته است. وی بیان‌داشت: با توجه به جایگاه صادرات و اهمیت ویژه بازارهای صادراتی، پیشرفت‌های قابل توجهی در ماه‌های گذشته بدست آمده است بطوری‌که در 10 ماهه ابتدای سال جاری ثبت سفارشات صادراتی شرکت فولاد هرمزگان به میزان 865 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه معادل 573 درصد رشد داشته است. مدیر فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان، کسب سهم بازار در منطقه آمریکا جنوبی، افزایش سهم بازار در منطقه آسیای جنوب شرقی، تشکیل کمیته تحقیقات بازار و قیمت‌گذاری محصولات صادراتی به منظور کانون تصمیم‌گیری‌ها و تسریع کلیه عملیات و تمرکز روی فروش محصولات انباری و کاهش حداکثری موجودیهای شرکت را از اهم موفقیت‌‌های ماه‌‌های گذشته ذکرکرد. وی، تأمین حداکثری نیاز صنایع استراتژیک نوردی در داخل کشور، تدوین و بازنگری کلیه فرآیندها و بهبود مستمر عملیات فروش، جمع‌آوری بانک اطلاعاتی مشتریان و رقبا، ارائه گزارش‌های تحلیلی و نظرسنجی از مشتریان را به عنوان بخشی دیگر از دستاوردهای واحد فروش و بازاریابی در راستای افزایش درآمد شرکت فولاد هرمزگان در سال جاری عنوان‌کرد.

پروژه آبرسانی به شهر دشتی بهره‌برداری شد
پروژه آبرسانی به شهر دشتی پارسیان با حضور  بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان به بهره برداری رسید. به سعید صادقی هدف از اجرای این پروژه را تامین منابع آبی پایدار شهر دشتی عنوان کرد و گفت: این پروژه با اعتبار 20 میلیارد ریال و خط انتقالی به طول 4.1 کیلومتر اجرایی شده است. وی بیان‌داشت: شهر دشتی واقع در شهرستان پارسیان با جمعیت 5000 نفر است که تامین آب این شهر از طریق خط انتقال آبرسانی به شهرهای حاشیه خلیج فارس و به میزان 15.5 لیتر برثانیه است. معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان تصریح‌کرد: همچنین طول شبکه توزیع آب این شهر 36 کیلومتر و نیاز آبی آن  23 لیتربرثانیه است که با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به شهر دشتی این کمبود آب مرتفع می‌شود.

طرح ممیزی مراتع در بیش از 280 هزار هکتار از زمین‌‌های ملی هرمزگان تا پایان امسال اجرا می‌شود
مجید پوربلیغی اظهارداشت: از ابتدای اجرای این طرح در آبان امسال تاکنون در 220 هزار هکتار از مراتع استان طرح ممیزی مراتع اجرا شده است. وی بیان‌داشت: شناسایی بهره‌برداران و تعیین حدود اربعه مراتع در ایجاد تعادل دام و مرتع برای صدور پروانه چرای دام از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در استان هرمزگان است. معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان افزود: مراتع در حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش‌، تنظیم گردش آب در طبیعت‌، تأمین علوفه مورد نیاز دام‌، تولید محصولات دارویی و صنعتی ‌و حفظ ذخایر ژنتیک گیاهی و جانوری نقش اساسی دارند.

خدمات‌ مطلوبی به مسافران دریایی در هرمزگان ارائه شود
نشست کمیته حمل و نقل دریایی استان به منظور انجام هماهنگی‌‌های لازم در راستای طرح ساماندهی سفرهای دریایی ویژه نوروز96 برگزار شد. محمد محسنی خواستار ساماندهی و بهسازی محیط پیرامونی بندر شهید حقانی و آزاد سازی پارکینگ صدف با توجه به طرح جامع این بندر شد و اظهارداشت: به منظور پاسخگویی 24 ساعته به سوالات مسافران شماره تلفن چهار رقمی به عنوان اطلاعات سفرهای دریایی اختصاص می‌یابد. وی بر لزوم خروج دفاتر فروش بلیط به خارج از بندر و صدور بلیت الکترونیکی بر اساس ساعت حرکت شناورها جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت تأکید کرد. مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: با طراحی یک سامانه، باید شرایطی فراهم شود تا در صورت هرگونه تغییر درساعت حرکت شناورها، به صورت آنی به مسافران اطلاع‌رسانی شود.

رکورد تولید بیش از 10 هزار تن میگو پرورشی برای نخستین بار در هرمزگان رقم خورد
جاسم جادری در جشن شکرانه میگوی پرورشی استان هرمزگان با بیان اینکه در دولت در اثر تلاش مجدانه مدیران دولت در بخش‌های مختلف شاهد توفیقات بی‌بدیلی هستیم، اظهارداشت: با تلاش‌های صورت گرفته برای نخستین بار رکورد تولید بیش از 10 هزار تن میگو پرورشی در استان هرمزگان رقم خورد. وی بیان‌داشت: این رقم نشان می‌دهد که در بخش شیلات کار و تولید بسیاری صورت گرفته است. استاندار هرمزگان با اشاره دیگر موفقیت‌ها در زمینه جهاد کشاورزی، افزود: تولید بیش از 14 میلیون تن گندم از مهم‌ترین دستاوردهای این دولت است که برای دومین بار بعد از انقلاب اسلامی در تولید این محصول خودکفا شدیم و هم اکنون به اندازه 2 سال ذخیره گندم داریم و برای نخستین بار گندم صادر کردیم. جادری بیان‌‌کرد: بخش خصوصی فعال و پرتلاش نیز علی‌رغم همه کاستی‌ها در حال تلاش و کمک به رونق تولید کشور است.

بیش از 63 میلیارد تومان به کشاورزان هرمزگانی تسهیلات پرداخت شده است
ناصر حیدری پوری ضمن تشریح ظرفیت‌های کشاورزی استان هرمزگان اظهار داشت: تاکنون از محل اعتبارات رونق تولید و مکانیزاسیون بعد از 4 ماه از ابلاغیه کارگروه، بالغ بر 63 میلیارد تومان به کشاورزان تسهیلات پرداخت شده است. ناصر حیدری پوری تصریح‌کرد: البته مصوبات ما از محل کار گروه رفع موانع تولید 220میلیارد تومان بوده است . وی عنوان‌کرد: در این نشست نمایندگان کشاورزان شهرستان‌های بندرعباس، میناب ، رودان ، جاسک، حاجی آباد ، بندرلنگه ، بندرخمیر و پارسیان مسائل و مشکلات خود را در بخش‌‌های زراعت ، باغبانی، شیلات، دام و طیور، بیمه محصولات، فروش محصولات تولید شده، بیمه کشاورزان، سود تسهیلات بانکی  و صادرات محصولات کشاورزی با استاندار هرمزگان  مطرح کردند. حیدری پوری گفت: استفاده از نظرکشاوزران برای کاهش مشکلات بخش کشاورزی و بهره‌گیری از نقطه نظرات بهره‌برداران برای برنامه‌ریزی واستفاده از برنامه ششم توسعه برای رفع مشکلات بخش کشاورزی از مهم‌ترین اهداف این نشست است.

خودکفایی در محصولات مورد نیاز کشور باید مورد توجه کشاورزان باشد
اسم جادری اظهارداشت: در دنیا 66 محصول مهم کشاورزی  وجود دارد که 41 محصول آن زراعی و25 محصول آن باغی است. وی بیان‌داشت: با توجه به این آمار، جمهوری اسلامی ایران در تولید محصولات باغی در دنیا رتبه اول تا دهم را دارد بطوری که از لحاظ تنوع محصولات باغی، رتبه سوم را در جهان دارد. استاندار هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی ایران از 41 محصول زراعی دنیا در 7 محصول رتبه اول را دارد . وی ابرازداشت: استان هرمزگان با داشتن ظرفیت‌های دریایی و خشکی نقش مهمی در تولید محصولات زراعی، باغی، شیلاتی و دام و طیور می‌تواند ایفاء کند. جادری با اشاره به اینکه طی 40 سال گذشته فقط 2 دوره در تولید گندم خودکفا شده‌ایم تاکیدکرد: کشاورزان باید برای خود کفایی در محصولات مورد نیاز کشور برنامه‌ریزی داشته باشند تا  وابستگی  به بیگانگان را کاهش دهیم.

وی سهم حوزه کشاورزی را از لحاظ تحصیلات بهره برداران چندان رضایت بخش ندانست و اظهارداشت: 63 درصد بهره برداران بخش کشاورزی در سطح ابتدایی، 31 درصد در مقطع راهنمایی و 6 درصد در سطح فوق دیپلم و بالاتر هستند. جادری افزود: همچنین 74درصد تحصیلکرده‌های بخش کشاورزی تحصیلات آنها هیچ ارتباطی با فعالیت‌های کشاورزی ندارد. وی کم سوادی و بالابودن سن بهره‌برداران را از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان استان برشمرد و اظهارداشت : باید با برنامه ریزی‌های مناسب با هدف خودکفایی در محصولات استراتژیک و مورد نیاز کشور،ارتقای سطح دانش بهره‌برداران و  آموزش جوانان را در اولویت برنامه‌های خود قراردهیم.



  کد خبر : 3238
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :